På grund av bakverksbrist kommer nästa brödförsändelse exceptionellt att skickas den 24.3.

Leveranser

Vid leverans utanför Finland finns det hela sex olika fraktalternativ att välja mellan beroende på land: DHL Express eller EconomyFedEx Priority eller EconomyUPS Standard, GLS Finland och PostNord. Vi inkluderar alltid en handelsfaktura med nödvändiga tullavgifter för alla paket utanför EU-området. Tullavgifter ingår inte i produktpriserna, så kontrollera tullreglerna i ditt land innan du beställer.

Det är bra att välja en adress för paketleveransen där mottagaren kan nås under kontorstid på vardagar. Om det uppstår förseningar eller andra problem med paketleveranser, vänligen kontakta vår kundtjänst . Vi skickar spårningskoden via e-post när beställningen är klar.

VI REKOMMENDERAR FRESHBAKED PRODUKTER FÖR LEVERANSER INOM DHL EXPRESS ELLER FEDEX PRIORITY! På så sätt ser vi till att bröden kommer fram i tid.

Spårning av försändelser

När beställningen är klar skickas ett e-postmeddelande till kunden med spårningskoden för leveransen och en länk för spårning. Om spårningskoden inte fungerar eller om e-postmeddelandet inte kom fram, vänligen kontakta kundtjänst.

Leveranser i Finland »

Lokala begränsningar

Observera! Kontrollera importrestriktionerna för ditt land innan du beställer! T.ex. Postens landsinformation »

Fraktkostnader

Frakten prissätts enligt det valda fraktalternativet, destinationsadressen och vikten eller volymvikten (1 m3 = 250 kg). Paket prissätts alltid per påbörjad kilogram. Produkter med hög volymvikt är till exempel lätta men tar mycket plats och förpackningsmaterial, såsom; chips, torkat bröd, flingor, kärl, glasprodukter samt vissa säsongsprodukter, som julbelysning och halmdekorationer. Även materialet som produkten är förpackad i påverkar dess vikt. Till exempel väger en produkt som innehåller 400g sylt, med glasburkar, 714g vid vägning. Dessutom behöver produkten förpackningsmaterial runt omkring för att nå fram intakt, vilket också bidrar till att öka produktens vikt.

Leveranssätt och kostnader ser du i kundvagnen. När du har lagt de önskade produkterna i kundvagnen, gå till kundvagnssidan och ange adressuppgifterna i fältet "begär en leveransberäkning". Systemet beräknar leveranssätt och kostnader baserat på din adress.

Vid försäljning och transport av produkter utanför EU-länderna ansvarar mottagaren av produkten för lokala skatter, tullavgifter och andra jämförbara kostnader.

Leveranstider

Leveranstiden för beställningen består av två delar; handläggningstiden för beställningen samt transporttiden för sändningen. Handläggningstiden för beställningen kan variera beroende på tillgången på de produkter som ingår i beställningen, men i allmänhet strävar vi efter att skicka beställningar inom 1-3 arbetsdagar efter att beställningen har mottagits. Transporttiden för sändningen beror på transportalternativet och destinationslandet. Beräkningar av transporttider finns längre ner i informationen om varje transportalternativ. (tiden som krävs för eventuell tullhantering ingår inte i transporttidsberäkningen!)

FedEx International Priority och Economy

FedEx Express introducerade expressleverans och är en ledande global aktör inom branschen. FedEx Express erbjuder snabba och pålitliga leveranser i tid till mer än 220 länder och territorier, vilket kopplar samman marknader inom 1-3 arbetsdagar som tillsammans täcker över 90 procent av världens bruttonationalprodukt. Tack vare utmärkta flygrutter, transportinfrastruktur och avancerad informationsteknik är FedEx Express det största transportföretaget i världen som erbjuder snabba och pålitliga tjänster för över 3,6 miljoner försändelser varje arbetsdag.

FedEx-prioritet Beräknad leveranstid

  • Europa 1-3 arbetsdagar
  • Kanada 2-5 vardagar
  • Latinamerika 3-5 dagar till de viktigaste affärscentren
  • Asien - Indien - Mellanöstern 3-5 dagar till de viktigaste affärscentren
  • Oceanien 3-5 dagar till de viktigaste affärscentren

FedEx ekonomi Beräknad leveranstid

  • Europa 3–10 dagar
  • Kanada 4-10 dagar
  • Latinamerika 4-12 dagar
  • Asien - Indien - Mellanöstern 5-12 dagar
  • Oseania 5-12 dagar

Spårning: www.fedex.com/fi "Sändningens referensnummer skickas till kunden via e-post när paketet har skickats."

Post EMS (Thailand)

Om mottagaren inte är hemma, försöker vi först nå mottagaren via telefon. Om mottagaren inte kan nås via telefon, lämnas en avisering om paketets ankomst. För att underlätta leveransen av beställningen är det bra att nämna upplysningar som underlättar leveransen i samband med beställningen, till exempel dörrkoder, telefonnummer osv. (tiden som krävs för eventuell tullhantering ingår inte i transporttidsuppskattningen!) Spårning: www.posti.fi Fraktsignalen skickas till kunden via e-post när paketet har skickats. EMS Expressleverans av brådskande sändningar är kostnadseffektiv, schemalagd transport till över 180 länder.

EMS Transporttidsbedömning

  • Thailand 2-6 dagar

DHL Express Världen över

DHL är världens ledande logistikföretag och en del av Deutsche Post DHL-koncernen. DHL:s nätverk täcker över 220 länder och territorier och över 500 flygplatser världen över. DHL Express klarerar miljontals försändelser dagligen och är en av världens största speditörer. Lokal kompetens säkerställer kännedom om tullagstiftningen i varje land och en snabb och effektiv tullklarering av försändelser.

DHL Express Transporttidsuppskattning till de största städerna

  • Europa 1-2 arbetsdagar
  • Nordamerika 2-5 arbetsdagar
  • Muu maailma 2-6 vardagar

DHL Ekonomi Transporttidsbedömning

  • Europa 3-10 arbetsdagar
  • Muu maailma 4-12 vardagar

Uppföljning: www.dhl.se Fraktnumret skickas till kunden via e-post när paketet har skickats. VI REKOMMENDERAR DHL EXPRESS SOM LEVERANSALTERNATIV FÖR BRÖDBESTÄLLNINGAR!

GLS

GLS Finland GLS är ett europeiskt företag som erbjuder pålitliga, högkvalitativa och flexibla distributionslösningar. Paket levereras i Europa dörr-till-dörr (exklusive Sverige) under kontorstid. I flera europeiska länder är det också möjligt att hämta paket från GLS:s Parcel Shop >mer information. GLS har ett omfattande nätverk som verkar i 42 europeiska länder, bestående av helt ägda dotterbolag och partnerföretag.

FlexDeliveryService:

Mottagarna får ett e-postmeddelande där det informeras om den inkommande leveransen och dess beräknade leveranstid.

Så kan mottagaren förbereda sig för att ta emot sin leverans. Alternativt kan han eller hon välja det mest lämpliga leveransalternativet från vår webbplats: till exempel ändra leveranstid eller -adress eller dirigera paketet till en lämplig upphämtningspunkt.

Leveranstid för Europa (exklusive behandlingstid och avsändningsdag): 3-8 dagar

Spårning Europa: www.gls-group-net Fraktsedeln skickas till kunden via e-post när paketet har skickats.

UPS

United Parcel Service, Inc. är världens största leveransföretag. Vi på UPS levererar med Standard-leverans över hela Europa. UPS skiljer sig från andra leveranstjänster genom att förarna inte har arbetsmobiler med sig. Detta innebär att de kommunicerar främst via e-post eller paketspårning. Kom ihåg att följa din beställning regelbundet via spårningslänken som kom via e-post!

Transporttidsbedömning till Europa: 3-10 dagar

PostNord

Postnord är en ledande paketleverantör i Norden. 

Postnord erbjuder ett omfattande nätverk av uthämtningsställen i Norden och passar därför utmärkt för e-handelsleveranser. Postnords utbud av uthämtningsställen inkluderar upp till 14 000 uthämtningsställen, i Finland över 2 000 uthämtningsställen, varav 700 är paketautomater. – MyPack-tjänsten passar också utmärkt för inrikesleveranser.

Postnord är en pålitlig och ansvarsfull samarbetspartner. Hållbarhet och miljöfrågor är högprioriterade i hela Postnords verksamhet. Postnords affärsverksamhet kräver användning av olika transportformer, och största delen av leveranserna sker med vägtransport. PostNords mål är att vara en fossilfri föregångare inom logistik. Vi har åtagit oss att bekämpa klimatförändringar i all vår verksamhet. Fossilfritt PostNord 2030, 40% minskning av utsläpp till 2025 (jämförelseår 2020), Fossilfria storstäder 2025.

PostNordin paket i Europa (inkl. Norden) levereras av DPD. DPD har över 58 000 uthämtningsställen i hela Europa och är därmed Europas näst största paketdistributör.

PostNord MyPack Collect 

Måldestinationer: Nederländerna, Belgien, Spanien, Österrike, Lettland, Litauen, Luxemburg, Frankrike, Sverige, Tyskland, Danmark och Estland.

Leveranstid
"Leveransen är vanligtvis framme vid den av mottagaren valda upphämtningspunkten i hemlandet inom 1–2, i Norden 2–4 och i Europa 2–6 arbetsdagar. Det finns regionala skillnader i leveranstider."

Ankomstmeddelande
Mottagaren får ett meddelande via SMS, e-post eller mobilapp när försändelsen är redo att hämtas. I de nordiska länderna kan ankomstmeddelandet även skickas till mottagaren via brev. Denna tjänst debiteras separat. Med hjälp av appen kan paketets resa följas under hela transporten.

Paket förvaras på uthämtningsställen i minst 7 dygn (det finns landsspecifika skillnader i förvaringstiden). Ankomstmeddelandet innehåller alltid information om sista hämtningsdag. Om kunden inte hämtar paketet returneras det till avsändaren och eventuella återbetalningar dras av frakt- och returkostnader.

PostNord MyPack Hem 

Måldestinationer: Nederländerna, Belgien, Spanien, Irland, Italien, Österrike,
Lettland, Litauen, Luxemburg, Portugal, Polen, Frankrike, Sverige, Tyskland,
Slovakien, Danmark, Tjeckien, Ungern och Estland.

Leveranstid
"Leveransen är vanligtvis framme vid den av mottagaren valda upphämtningspunkten i hemlandet inom 1–2, i Norden 2–4 och i Europa 2–12 arbetsdagar. Det finns regionala skillnader i leveranstider, du kan beräkna den uppskattade leveranstiden på https://www.postnord.fi/tyokalut/laske-toimitusaika"