Returer, reklamationer och avbokning av beställning

Konsumenten har enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att avbryta sin beställning genom att meddela vår kundtjänst inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av beställningen.

Returnerar

Kläder

Om klädesplagget du beställt är fel storlek kan vi byta plagget om den nya storleken finns i lager. Suomikauppa återbetalar priset för den returnerade klädesplagget när den returnerade varan anländer till lagret. Fraktkostnaderna betalas av Kunden.

Returvillkor:

- beställningen har avbrutits i enlighet med försäljningsvillkoren genom att meddela Tjänsteleverantören senast 14 dagar efter mottagandet av produkten
-produkten är oanvänd och sigillet på CD- och DVD-skivorna är oöppnat
-produkten är i det skick som köparen mottog den och alla delar som hör till produkten är kvar.
-produkten är förpackad i sin ursprungliga förpackning eller på liknande sätt

Produkten ska returneras omedelbart efter att beställningen har avbrutits. Vid retur av produkter ansvarar kunden själv för transportrisker och kostnader som uppstår vid returen. Produkten kan returneras i Finland via Postens kontor som kundretur genom att ange returen till Suomikauppa.fi / Lako Trade Oy.

Färska produkter:

Färskvaror kan inte returneras och ersätts inte om produkten har anlänt inom den lovade leveranstidsramen. Kunden ansvarar för att beställa färskvaror med de rekommenderade leveransmetoderna. Leverantören ansvarar inte för indirekta skador på färskvaror som orsakas av felaktigt valt leveranssätt.

Värdelös eller skadad produkt under transport

"Eventuella defekter eller skador på produkten under transport ska omedelbart rapporteras till vår kundtjänst, dock senast inom 24 timmar efter mottagandet av produkten. Suomikauppa.fi ersätter i första hand en defekt eller skadad produkt genom att ge en återbetalning. I vissa fall kan Suomikauppa.fi även skicka en ny produkt som ersättning för den defekta."

Produkten fel eller skada som den har lidit ska definieras och dokumenteras på ett korrekt sätt. Defekt eller skadad produkt ska skickas till Suomikauppa för inspektion. Suomikauppa.fi levererar inte en ny produkt eller återbetalar produktens pris förrän felet eller skadan har kunnat verifieras.