"Du har bekantat dig med tjänstens Användarvillkor innan du gör en beställning. Genom att göra en beställning godkänner du villkoren i användaravtalet."
Beställning
Färska bröd och bullar skickas alltid på måndagar. För att din beställning ska kunna skickas på måndag, vänligen gör din beställning senast torsdag klockan 12.00 (finsk tid). Beställningar som kommer in efter detta, som innehåller färskt bröd, skickas följande veckas måndag. BESTÄLL ENDAST FÄRSKA PRODUKTER MED EXPRESSLEVERANS! Leveranstidsuppskattningar hittar du på sidan "leveranser".
Kan jag beställa choklad även på sommaren?
Suomikauppa.fi levererar beställningar till upphämtningsställe eller till önskad adress i samarbete med flera kurirföretag. Leveranser skyddas inte särskilt mot värme, t.ex. med värmeisolerande material, så det finns en möjlighet att chokladprodukter smälter i värmen om de utsätts för värme under transporten eller vid upphämtningsstället. Suomikauppa.fi ansvarar inte för smält choklad.
1. | Börja med att bläddra i produktkatalogen för att hitta de produkter du vill ha.
Du kan flytta produkter till kundvagnen direkt från produktlistan genom att klicka på Lägg i kundvagn-knappen eller från produktsidan genom att klicka på Lägg till i kundvagn-knappen. Om den valda produkten innehåller valbara egenskaper (som färg, storlek osv.) kan du välja dem på produktsidan. |
---|---|
2. |
När du har samlat alla önskade produkter i din varukorg, gå till sidan Varukorg. Kontrollera att varukorgen innehåller alla önskade produkter och deras antal. Du kan ändra antalet produkter genom att trycka på -/+ tecknen på båda sidor om antalet. Du kan ta bort produkter från kundvagnen genom att klicka på Ta bort-länken vid produkten. |
3. |
Gå till kassan för att påbörja din beställning. (Observera att du fortfarande kan gå tillbaka för att göra ändringar i din beställning innan du betalar.) Om du redan har ett kundkonto kan du logga in genom att klicka på länken innan du anger dina kontaktuppgifter. |
4. | Kontrollera om leveransadressen är korrekt och ändra den vid behov. Klicka på Fortsätt till leverans-knappen. Välj önskat leveranssätt från listan och klicka på Fortsätt till betalningssteget-knappen för att fortsätta med beställningen. |
5. | I betalningssteget, kontrollera dina kontaktuppgifter och ändra dem vid behov. På denna sida kan du också ange en separat faktureringsadress. Välj önskad betalningsmetod från listan och klicka på Betala nu-knappen för att fortsätta med beställningen. |
6. | Nästa steg beror på din valda betalningsmetod, antingen till din internetbank eller till kreditkortsbolagets sida. Ange nödvändig information och godkänn betalningen (betalningsinformationen är förberedd och kunden kan inte påverka den). |
7. | NOTERA! efter godkännande av betalningen stäng inte webbläsaren återvänd till Suomikauppas tjänst via återlänken/knappen på nätbankens eller kreditföreningens sidor. På så sätt får vår webbutik information om den lyckade betalningen och din beställning överförs till våra orderbehandlare. Om du inte får en bekräftelse via e-post på att din beställning har mottagits, vänligen kontakta oss. vår kundtjänst. |
Om du stötte på problem med att göra en beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.