Left Jatka ostoksia
Tilauksesi

Ostoskorisi on tyhjä

Saattaisit pitää myös
8,90€
21,10€

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Tästä löydät usein kysyttyjä kysymyksiämme ja näihin vastauksia. Mikäli sinulle jää mitä tahansa kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tilaaminen:

1. Tuoretuotteiden tilausohjeet
Tuoreleivät ja -pullat lähetään aina maanantaisin. Jotta tilauksesi voidaan lähettää maanantaina, teethän tilauksen torstaihin klo 12.00 (Suomen aika) mennessä. Tämän jälkeen tulleet tilaukset, jotka sisältävät tuoreleipää, lähetetään tätä seuraavan viikon maanantaina. TILAATHAN TUORETUOTTEITA EXPRESS KULJETUKSELLA! Näin pystymme takaamaan leipomotuotteiden tuoreuden toimitushetkellä.

2. Valikoimastanne ei löydy hakemaani tuotetta?
Mikäli et löydä haluamaasi tuotetta valikoimistamme, voit olla meihin yhteydessä ja katsomme, olisiko se mahdollista lisätä meidän valikoimiimme. Useimmiten tämä onnistuu! Huomaathan, että uusien tuotteiden kohdalla saattaa mennä muutamakin päivä, ennen kuin tuote löytyy verkkokaupasta.

3. Haluaisin tilata täysiä myyntieriä / laatikoita, onko se mahdollista?
Verkkokaupastamme löydät tuotteita myös paketteina- ja täysinä myyntierinä. Lisäämme näitä jatkuvasti. Mikäli sinulla on tarve isommalle määrälle, ota yhteyttä osoitteessa sales@suomikauppa.fi ja voimme tehdä jälleenmyyjäsopimuksen tapauskohtaiseksi.

4. Voinko tilata Suomikaupasta lahjaksi ystävälle Suomessa tai ulkomailla?
Voit valita kassalla maksuvaiheessa erillisen laskutusosoitteen. Lahjatilaukset pyritään toimittamaan aina minimaalisin hintatiedoin.
Halutessasi voimme lisätä paketin mukana haluamasi lahjaviestin vastaanottajalle. Viestin voi jättää kassalla kommenttikenttään.

5. Täytyykö minun maksaa tullimaksua?
Mahdolliset tullimaksut EIVÄT kuulu hintoihimme. Tarkista toimitusmaan tullimaksut ja rajoitukset ennen tilaamista. EU-maihin lähetettäessä tilauksen hintaan kuuluu kohdemaan lainsäädännön mukaiset verot. EU:n ulkopuolelle lähteviin lähetyksiin ei ole laskettu veroja.

6. Voinko maksaa vasta tuotteet saatuani?
Jos asut euro-maassa, voit valita maksutavaksi Klarnan Maksa myöhemmin. Muussa tapauksessa Suomikauppa aloittaa tilauksen käsittelyn vasta kun maksu on saatu tai tilisiirron tapauksessa olemme saaneet tositteen maksusuorituksesta. Poistamme järjestelmästä tilaukset, joita ei ole maksettu 7 päivän jälkeen tilaamisesta. 

7. Voinko tilata tätä tuotetta maahani?
Muista tarkistaa toimitusmaan rajoitukset ennen tilaamista varmuuden vuoksi. Ajoittain huomaamme vientirajoitetun tuotteen ennen lähettämistä, mutta kunkin maan käytännöt kannattaa varmistaa ennen tilauksen tekemistä.

8. Milloin tilaukseni lähetetään?
Tilauksen käsittely kestää 1-3 arkipäivää tilauksen saapumisesta. Mikäli tilaus sisältää tuoreleipää ja se on tehty ennen torstaita klo 12.00 (Suomen aikaa), tilaus lähetetään seuraavana maanantaina. Tämän jälkeen tehdyt tuoreleipää sisältävät tilaukset siirtyvät tätä seuraavalle maanantaille.

9. Unohdin tilauksestani tuotteen, mitä voin tehdä?
Mikäli haluat lisätä tilaukseesi tuotteita ja olet jo tilauksen meille lähettänyt, voit olla yhteydessä meihin sähköpostilla info@suomikauppa.fi. Huomaathan, että mikäli tilaukseen lisätään tuotteita, tilaus siirtyy käsittelystä ”jonossa” tilaan siihen asti, kunnes lisätyt tuotteet ovat maksettu. Tuotteiden lisäämisestä tilaukseen veloitetaan tuote- ja kuljetusmaksujen lisäksi käsittelymaksu 7,50€.

10. Tilauksestani puuttuu tuote tai se on väärä?
Toisinaan tilauksia keräiltäessä tapahtuu virhe ja jokin tuote saattaa olla väärä tai puuttua tilauksesta. Tässä tilanteessa, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@suomikauppa.fi. Kerrothan viestissäsi tilausnumerosi sekä puuttuneet tai väärät tuotteet, mielellään kuva. Tuotteet hyvitetään tai lähetetään uudelleen tapauskohtaisesti.


11. Sain hyvityksen tililleni, miksi?
Mikäli jotakin tuotetta ei ole saatavilla, pyrimme hyvittämään tuotteet sinulle jo ennen tilauksen lähettämistä.

12. Voinko tilata suklaata myös kesällä?

Suomikauppa.fi toimittaa tilaukset noutopisteeseen tai haluamaasi osoitteeseen yhteistyössä useiden kuriiriyhtiöiden kanssa. Toimituksia ei erikseen suojata lämmöltä esim. lämpöä eristävillä materiaaleilla, joten mahdollisuus on olemassa että suklaatuotteet sulavat helteillä jos ne altistuvat lämmölle kuljetuksen aikana tai noutopisteessä. Suomikauppa.fi ei vastaa sulaneesta suklaasta.

13. Miksi saamani tuote näyttää erilaiselta kuin sivuilla?

Tuotekuvat ovat viitteellisiä ja lopullinen tuote saattaa näyttää erilaiselta. Pyrimme pitämään tuotteiden kuvat ajan tasalla ja mahdollisimman lähellä oikeata tuotteen ulkoasua, mutta on mahdollista että sivuillemme on jäänyt kuva tuotteen vanhasta ulkoasusta.

 

Toimitukset:

1. Toimitatteko maahani?
Toimitamme paketteja lähes kaikkialle maailmaan! Mikäli et löydä kohdemaata listauksesta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun.

2. Miten tiedän pakettini lähetyskustannukset?
Lähetyskustannukset vaihtelevat paketin painon sekä toimitustavan mukaan. Pääset katsomaan toimituskustannuksia ja lähetysvaihtoehtoja kassalla sen jälkeen, kun olet lisännyt toimitusosoitteen.

3. Miten toimituskulut määräytyvät?
Tilauksen toimituskulut koostuvat tilauksen painosta tai tilavuuspainosta, tilauksen käsittelystä, pakkausmateriaaleista sekä valitusta toimitustavasta. Lähetys hinnoitellaan valitsemasi toimitusvaihtoehdon, osoitemaan ja painon tai tilavuuspainon (1 m3 = 250 kg) mukaan.

Tilavuuspainoltaan suuria tuotteita ovat esimerkiksi kevyet mutta paljon tilaa ja pakkausmateriaalia vievät tuotteet kuten; sipsit, kuivatut leivät, hiutaleet, astiat, lasituotteet sekä jotkin sesonkituotteet, kuten jouluvalot ja olkikoristeet.

Myös materiaali johon tuote on pakattu, vaikuttaa sen painoon. Esimerkiksi 400g hilloa sisältävä tuote painaa lasipurkkeineen punnittuna 714g. Tämän lisäksi tuote tarvitsee pakkausmateriaalia ympärilleen päästäkseen ehjänä perille, joka sekin osaltaan kasvattaa tuotteen painoa.

4. Kuinka kauan kestää, että saan tilaukseni?
Tilauksen saapuminen vastaanottajalle kestää normaalisti valitusta toimitustavasta ja tilauksen käsittelyajasta sekä tuotteiden saatavuudesta riippuen 1 – 14 päivää.
Tilauksen toimitusaika koostuu kahdesta osasta; tilauksen käsittelyaika sekä lähetyksen kuljetusaika. Normaali tilauksen käsittelyaika on 1-3 arkipäivää. Emme käsittele tilauksia viikonloppuisin tai pyhäpäivinä. Toimitusaika-arviot voit katsoa Toimitukset -sivulta.

5. Mistä voin seurata paketin kulkua?
Kun tilauksesi on valmis, lähetämme sähköpostiisi vahvistuksen josta löytyy myös lähetyksen seurantalinkki. Muistathan tarkistaa myös roskapostikansion, joskus automaattisesti lähetetyt sähköpostit menevät suoraan sinne.

Käyttäjätili:

1. Olen hukannut salasanani tai käyttäjätunnus ei toimi
Jos et ole kirjautunut sisään käyttäjätilillesi ennen elokuuta 2020, valitettavasti joudut rekisteröitymään uudelleen.

Ennen lokakuuta 2022 tehtyjen käyttäjätilien tapauksessa on mahdollista, että tilisi täytyy aktivoida uudelleen kaupan päivityksen jälkeen. Klikkaa "Unohditko salasanasi?", jolloin uusi salasana lähetetään sähköpostiisi ja pääset käyttämään tiliäsi. Jos tämä ei onnistu, ole asiakaspalveluun yhteydessä ja lähetämme teille uuden aktivointilinkin.

Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasana klikkaamalla ”Unohditko salasanasi?"

2. Onko Suomikaupassa asioiminen turvallista?
Suomikauppa.fi:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Suomikauppa.fi vastaa Käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja Käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä.
Käytämme salattua yhteyttä (SSL) kaikessa verkkoliikenteessä, jossa välitetään Käyttäjän tietoja. Voit olla varma, että kukaan ulkopuolinen ei pääse käsiksi tietoihisi, kun näet lukko- tai avainsymbolin salatun yhteyden merkkinä selainikkunan oikeassa alareunassa tai osoitepalkin oikeassa reunassa (riippuen käyttämästäsi selaimesta). Lisätietoa tietosuojasta.