Tästä löydät usein kysyttyjä kysymyksiämme ja näihin vastauksia. Mikäli sinulle jää mitä tahansa kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tilaaminen
1. Tuoretuotteiden tilausohjeet
Tuoreleivät ja -pullat lähetään aina maanantaisin. Jotta tilauksesi voidaan lähettää maanantaina, teethän tilauksen torstaihin klo 12.00 (Suomen aika) mennessä. Tämän jälkeen tulleet tilaukset, jotka sisältävät tuoreleipää, lähetetään tätä seuraavan viikon maanantaina. TILAATHAN TUORETUOTTEITA FEDEX PRIORITY TAI DHL EXPRESS KULJETUKSELLA! Näin pystymme takaamaan leipomotuotteiden tuoreuden toimitushetkellä.
2. Valikoimastanne ei löydy hakemaani tuotetta?
Mikäli et löydä haluamaasi tuotetta valikoimistamme, voit olla meihin yhteydessä ja katsomme, olisiko se mahdollista lisätä meidän valikoimiimme. Useimmiten tämä onnistuu! Huomaathan, että uusien tuotteiden kohdalla saattaa mennä muutamakin päivä, ennen kuin tuote löytyy verkkokaupasta.
3. Haluaisin tilata täysiä myyntieriä / laatikoita, onko se mahdollista?
Mikäli sinulla on tarve isommalle määrälle, ota yhteyttä osoitteessa sales@exportsfromfinland.com ja voimme tehdä jälleenmyyjäsopimuksen tapauskohtaiseksi.
4. Voinko tilata Suomikaupasta lahjaksi ystävälle Suomessa tai ulkomailla?
Voit valita kassalla maksuvaiheessa erillisen laskutusosoitteen. Lahjatilaukset pyritään toimittamaan aina minimaalisin hintatiedoin.
Halutessasi voimme lisätä paketin mukana haluamasi lahjaviestin vastaanottajalle. Viestin voi jättää kassalla kommenttikenttään.
5. Täytyykö minun maksaa tullimaksua?
Mahdolliset tullimaksut EIVÄT kuulu hintoihimme. Tarkista toimitusmaan tullimaksut ja rajoitukset ennen tilaamista. EU-maihin lähetettäessä tilauksen hintaan kuuluu kohdemaan lainsäädännön mukaiset verot. EU:n ulkopuolelle lähteviin lähetyksiin ei ole laskettu veroja.
6. Voinko maksaa vasta tuotteet saatuani?
Aloitamme tilauksen käsittelyn vasta kun maksu on saatu. Poistamme järjestelmästä tilaukset, joita ei ole maksettu 7 päivän jälkeen tilaamisesta.
7. Voinko tilata tätä tuotetta maahani?
Muista tarkistaa toimitusmaan rajoitukset ennen tilaamista varmuuden vuoksi. Ajoittain huomaamme vientirajoitetun tuotteen ennen lähettämistä, mutta kunkin maan käytännöt kannattaa varmistaa ennen tilauksen tekemistä. Maakohtaiset rajoitukset löytyvät esim. täältä.
8. Milloin tilaukseni lähetetään?
Tilauksen käsittely kestää 1-3 arkipäivää tilauksen saapumisesta. Mikäli tilaus sisältää tuoreleipää ja se on tehty ennen torstaita klo 12.00 (Suomen aikaa), tilaus lähetetään seuraavana maanantaina. Tämän jälkeen tehdyt tuoreleipää sisältävät tilaukset siirtyvät tätä seuraavalle maanantaille.
9. Unohdin tilauksestani tuotteen, mitä voin tehdä?
Tilauksen muuttaminen maksun jälkeen ei valitettavasti ole mahdollista. Tilauksen muuttaminen vaatii edellisen tilauksen peruuttamista tai voit tehdä uuden tilauksen.
10. Tilauksestani puuttuu tuote tai se on väärä?
Toisinaan meilläkin käy kämmi, mutta haluamme korjata virheemme! Jos tilauksessasi on virhe, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@suomikauppa.fi. Kerrothan viestissäsi tilausnumerosi, puuttuneet tai väärät tuotteet sekä kuvat tarpeen mukaan. Tuotteet hyvitetään tai lähetetään uudelleen tapauskohtaisesti.
11. Sain hyvityksen tililleni, miksi?
Mikäli jotakin tuotetta ei ole saatavilla, pyrimme hyvittämään tuotteet sinulle jo ennen tilauksen lähettämistä.
12. Voinko tilata suklaata myös kesällä?
Suomikauppa.fi toimittaa tilaukset noutopisteeseen tai haluamaasi osoitteeseen yhteistyössä useiden kuriiriyhtiöiden kanssa. Toimituksia ei erikseen suojata lämmöltä esim. lämpöä eristävillä materiaaleilla, joten mahdollisuus on olemassa että suklaatuotteet sulavat helteillä jos ne altistuvat lämmölle kuljetuksen aikana tai noutopisteessä. Suomikauppa.fi ei vastaa sulaneesta suklaasta.
13. Miksi saamani tuote näyttää erilaiselta kuin sivuilla?
Tuotekuvat ovat viitteellisiä ja lopullinen tuote saattaa näyttää erilaiselta. Pyrimme pitämään tuotteiden kuvat ajan tasalla ja mahdollisimman lähellä oikeata tuotteen ulkoasua, mutta on mahdollista että sivuillemme on jäänyt kuva tuotteen vanhasta ulkoasusta.
Toimitus
1. Toimitatteko maahani?
Toimitamme paketteja lähes kaikkialle maailmaan! Mikäli et löydä kohdemaata listauksesta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
2. Miten tiedän pakettini lähetyskustannukset?
Lähetyskustannukset vaihtelevat paketin painon sekä toimitustavan mukaan. Pääset katsomaan toimituskustannuksia ja lähetysvaihtoehtoja kassalla sen jälkeen, kun olet lisännyt toimitusosoitteen.
3. Miten toimituskulut määräytyvät?
Tilauksen toimituskulut koostuvat tilauksen painosta tai tilavuuspainosta, tilauksen käsittelystä, pakkausmateriaaleista sekä valitusta toimitustavasta. Lähetys hinnoitellaan valitsemasi toimitusvaihtoehdon, osoitemaan ja painon tai tilavuuspainon (1 m3 = 250 kg) mukaan.
Tilavuuspainoltaan suuria tuotteita ovat esimerkiksi kevyet mutta paljon tilaa ja pakkausmateriaalia vievät tuotteet kuten; sipsit, kuivatut leivät, hiutaleet, astiat, lasituotteet sekä jotkin sesonkituotteet, kuten jouluvalot ja olkikoristeet.
Myös materiaali johon tuote on pakattu, vaikuttaa sen painoon. Esimerkiksi 400g hilloa sisältävä tuote painaa lasipurkkeineen punnittuna 714g. Tämän lisäksi tuote tarvitsee pakkausmateriaalia ympärilleen päästäkseen ehjänä perille, joka sekin osaltaan kasvattaa tuotteen painoa.
4. Kuinka kauan kestää, että saan tilaukseni?
Tilauksen saapuminen vastaanottajalle kestää normaalisti valitusta toimitustavasta ja tilauksen käsittelyajasta sekä tuotteiden saatavuudesta riippuen 1 – 14 päivää.
Tilauksen toimitusaika koostuu kahdesta osasta; tilauksen käsittelyaika sekä lähetyksen kuljetusaika. Normaali tilauksen käsittelyaika on 1-3 arkipäivää. Emme käsittele tilauksia viikonloppuisin tai pyhäpäivinä. Toimitusaika-arviot voit katsoa Toimitukset -sivulta.
5. Mistä voin seurata paketin kulkua?
Kun tilauksesi on valmis, lähetämme sähköpostiisi vahvistuksen josta löytyy myös lähetyksen seurantalinkki. Muistathan tarkistaa myös roskapostikansion, joskus automaattisesti lähetetyt sähköpostit menevät suoraan sinne.